søndag 19. september 2010

My Sushi Bislet - sushidepresjon!

Mulig jeg har utviklet meg til sushi-snobb, ganen har unektelig blitt mer følsom det siste året når det kommer til sushi. Jeg kan godt spise "helt grei" sushi, spesielt når jeg ikke forventer bedre...men av og til blir jeg bare skikkelig skuffa, og det ble jeg i dag.

My sushi er en liten sjappe på Bislet. Den ser interresant ut fra utsiden, men på innsider er den ikke spesielt innbydende, til og med bladene er utdaterte. Til og med fyren ga preg av "utgått på dato". Han snakka dårlig norsk, noe som ikke nødvendigvis er et problem, men i dette tilfellet tok det innmari lang tid før vi skjønte at han skjønte hva vi ville ha.

På veggen bak kassa har de bilder av alle menyene sine. I motsetning til Burger King og slike kjeder er de HELT ærlige, ikke noe fiksfakseri, bare enkel sushi. De skal ihvertfall ha kred for utvalget, det var ikke enkelt å bestemme seg. Til slutt falt det på medium sashimi, assorterte ngiri og 10 biter tempura maki.

Det tok ikke altfor lang tid før soyasaus, skåler og pinner ble plassert på bordet uten noen stor seremoni. Litt etter kom ngiri og sashimi. Tempura lot vente på seg. Fisken var ikke bare romtemperert, men helte mot lunken. Temperaturen skjulte smaken og konsistensen gjorde ikke det ikke noe særlig bedre. Vi håpte tempura maki skulle løfte opplevelsen, men da den kom var den faktisk også varm. Ikke lunken, eller passe varm, men for-varm-for-sushi-varm...og smaken var ikke noe bedre enn resten.

Vi gikk derfra, ikke mye fattigere, og litt mettere, men veldig skuffa. Vi kommer ikke til å gå tilbake.

Pris: Billig nok, men ikke verdt det
Smak: 1/6.
Service: 1/6.
Atmosfære: utdatert

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar