søndag 29. november 2009

Happy Sushi, Pilestredet

Ja, jeg må jo følge opp utfordringen vår og legge til den siste erfaringen. Søndag før jeg skulle ta toget hjem fra Oslo prøvde vi Happy Sushi i Pilestredet.

Vi kom inn i en liten sjappe med høy flisfaktor, en disk og tre barstoler foran vinduet. Jeg har alltid tatt det som et godt tegn at personalet på sushiplasser faktisk snakker japansk. Vi bestilte litt av hvert. Tempura maki har liksom blitt den faste bestillingen og kan derfor lett brukes som "målestokk" :) I tilleg bestilte vi sashimimix og noen andre makier pluss ett par sushibiter.

Vi fant ut at det var en "avdeling" til der de faktisk hadde bord og stoler. Litt pynt á la orkideer og akvarium på DVD, engangspinner i en kopp og vanlig soyasaus på flaske fra butikken... Kan ikke si at man betaler for stilen.

For maten derimot! Vi fikk ganske raskt servert maten (som var plassert på tallerkenen uten noe særlig pomp og prakt) og tok for oss. For en smaksopplevelse. Fisken var rik på smak, saftig og rett og slett bare kjempegod!

Jeg hadde bestilt noen maki med kamskjell, rogn og chilimajones. Den var sterk og smakte mer saus enn kamskjell (samme problem som på Noode). Jeg tror jeg har konkludert med at 2-3 "rene" smaker er nok, ellers mister alle delene smaken og blir til en "smakssuppe". Sushi er heller ikke så spennende som maki og sashimi, risklumpen er liksom ikke det viktige lenger. Føler at jeg holder på å bli en skikkelig sushi-snobb! men smak og pris er fremdeles mye høyere prioritert enn stilen på restauranten. Som dere kan lese er det faktisk de stilige plassene som scorer lavest på alt annet enn atmosfære.

Pris: billie! (65,- for dagens 7 biter)
Smak: 5/6
Service: 3/6
Atmosfære: helt grei "stikke innom og ta en kjapp middag"-plass

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar