fredag 20. november 2009

Mitsu Sushi, Sentrum (Møllergata)

Jeg ankom med "aftentoget" 20.45 og Geir møtte meg på perongen (Gid, så gammeldags!) Så spaserte vi mot dagens Sushi-mål (kanskje litt mer moderne?): Mitzi Sushi eller Mitsu Sushi (kommer an på om du leser Gule Sider eller Skiltet over Døra)

Ei skikkelig shabby sjappe, ikke akkurat stilpoeng for atmosfære her. Kjøleskap med grønnsaker, kasser med brus halvveis provisorisk gjemt bak noen romskiller, og sushi i plast som pynt. Betjeningen satt selv om spiste ved et av bordene som ser ut som farmors gamle kjøkkenbord, men voksduk og slitne kjøkkenstoler. Jaja, vi satte oss ned og så på menyen. For noen priser! Dette må bety at maten også er så som så!....

Vi bestilte Sushi Extra (ferdig meny), tempura roll (vår nye favoritt) og en liten sashimi fra en liten dame som snakka temmelig gebrokkent. Maten ble ganske raskt servert, selv om sashimien kom en stund etter makien og sushien (?). Den var imidlertid veldig lekkert dandert! Og OMG, så godt det var!

Jeg var redd for om det var nok mat, men det kunne jeg spart meg. Hadde en personlig kamp med den siste biten. Jeg vant, selv om jeg måtte vagge i sakte tempo til bilen etterpå. Veldig fornøyd og vil absolutt anbefale Mitsu Sushi om du er mer opptatt av indre verdier enn utseendet.

Pris: BILLIG!
Smak: 5/6
Service: 4/6
Atmosfære: Ikke akkurat
Take-away: Ja

1 kommentar:

  1. Så fint! Jeg liker billige steder som har god mat. Og siden de har take away, så kan man jo bare ta med hjem...og det er jo fint!

    SvarSlett